15 września 2016

Konie lipicańskie

Cześć! :D

W ostatniej aktualizacji - poza nowymi mistrzostwami w Nowej Grani pojawiła się zajawka powiązana z tą wcześniejszą na Instagramie. Są to konie lipicańskie, które pojawią się najprawdopodobniej w następną środę. W tym poście postanowiłam nieco przybliżyć Wam tą rasę oraz opisać moje wrażenia "na teraz", jednak dokładną ocenę będę mogła wystawić dopiero po zobaczeniu tych koni w grze :)


Na pierwszy rzut oka koń wygląda według mnie świetnie. Niektórzy czepiają się jego nóg, jednak ja nic do nich nie mam ;) Podoba mi się to stawanie dęba, jednak jak pisałam wcześniej - zobaczymy, jak będzie to wyglądało "na żywo".
Mam wielką nadzieję, że niektóre chody będą dość "ujeżdżeniowe" (jeny ale ja dziś wale tymi cudzysłowami ._.), gdyż te konie często pojawiają się w takich zawodach wraz z końmi hanowerskimi.

No dobrze, teraz co nieco informacji o tejże rasie :)
Konie lipicańskie nie są zbyt duże, mają około 148-160 cm w kłębie. Najczęściej występują w maści siwej czy siwej jabłkowitej. Co ciekawe, małe źrebaki rodzą się skarogniade lub kare, dopiero później, między 6 a 10 rokiem życia ich maść ulega zmianie. Są jednak wyjątki, że lipicany pozostają w takie ciemne do końca życia.
Ich nazwa pochodzi od stadniny w Lipicy na Słowenii, gdzie ta rasa została wyhodowana.



Informacje pochodzą głównie z wikipedii. Źródła zdjęć:

A więc to chyba wszystko :D Co myślicie o nowych koniach?
Ja osobiście mam jeszcze nadzieję, że ich maści będą zgodne z tymi realnymi, bo gdyby walnęli tu kasztana czy srokatego (przesadziłam :P) to byłoby to trochę naciągane.
A więc teraz głos dla Was! Wypowiedzcie się na temat lipicanów :D

Papa! ♥

2 komentarze:

  1. Jak dla mnie koń wygląda masakrycznie, ale mam nadzieję, że będą wyglądały lepiej jak zostaną już dodane

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się post? Masz jakieś rady, sugestie, pytania? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, będzie mi naprawdę bardzo miło i z pewnością przeczytam każde Twoje słowo! Jednak przed tym pamiętaj o kilku zasadach:
► Nie używaj wulgaryzmów, nie obrażaj innych komentujących.
► Staraj się używać poprawnej polszczyzny, pamiętaj o ortografii oraz interpunkcji.
► Swoją opinię postaraj się umieścić w jednym, maksymalnie dwóch komentarzach, by nie robić spamu.
► Nie rozsyłaj łańcuszków, linków do fałszywych bądź niebezpiecznych stron.

UWAGA: Jeśli zobaczysz gdzieś link do stron mówiących o hackach do gry, pod żadnym pozorem NIE KLIKAJ w niego. Takie komentarze są przeze mnie usuwane, gdy tylko je widzę.