29 sierpnia 2017

Pomysły graczy na rozwój gry

Cześć!

Na początek - dlaczego tak długo mnie tu nie było? Cóż, teraz za wiele Wam nie powiem, ale obiecuję, że jeszcze w tym tygodniu dodam post z paroma dość ważnymi sprawami. W końcu należą się Wam wyjaśnienia, dlaczego na chwilę umarłam, hah.

Ale skoro już tu jestem, wypadałoby napisać coś konkretnego, nieprawdaż?
Ostatnio pomyślałam sobie o pomysłach graczy na rozwój SSO. Ale nie, nie będzie to kolejny z wielu postów o moich pomysłach odnośnie przyszłości gry. Owszem, znajdziecie tu parę omawianych rzeczy, o których gracze ględzą już od dłuższego czasu, ale w odrobinkę innej formie.
Na jednej z SSO'wych grup na Facebooku zapytałam użytkowników, co chętnie dodaliby do gry, poprawili, zmienili. Spośród ich wypowiedzi wybrałam kilka, które poniżej trochę bardziej szczegółowo opiszę i przedstawię moje zdanie, a także moją wizję. Zapraszam więc do dalszego czytania! 
؃

Na początek - pogoda. Już od bardzo dawna gracze marzą o dodaniu pogody do Star Stable. Czy to deszczu, burzy, wiatru, bo oczywiście słońce mamy na co dzień. Fajna byłaby i niska mgła o poranku, nie sądzicie?
A jak by to wyglądało? Czy pogoda byłaby z góry ustalona, w których godzinach i na ile pojawia się deszcz czy wiatr danego dnia? A może wszystko działoby się bez żadnych schematów, planów? Cóż, jak dla mnie lepsza okazałaby się druga opcja, ale mimo to obie mają pewne wady. Gdyby wszystko było ułożone, tzn. codziennie, w tych samych godzinach padałby deszcz, pojawiała się burza (oczywiście w odpowiednich porach roku) czy wiał wiatr, na pewno po jakimś czasie każdy z góry wiedziałby, co zaraz pojawi się na niebie. Wszystko byłoby bardzo przewidywalne, a co się z tym wiążę - nudne.
A druga opcja? Cóż, tu kompletne zaskoczenie za każdym razem. Deszcz mógłby pojawiać się raz na kilka dni, tygodni. Już widzę, jak gracze narzekają, dlaczego nie ma teraz deszczu, a chcą sobie zrobić zdjęcia czy nagrać coś do filmu? Ale w sumie tak jest za każdym razem; i tak źle, i tak niedobrze.

No, ale chwila; niby wszyscy tego chcą, ale co by było tuż po dodaniu takiej opcji? Zapewne narzekania, że a to deszcz mi przeszkadza i słabo widzę, a to mgła zasłania i ciągle w coś wpadam itd. Tu pewnie musiałby pojawić się przycisk, wyłączający ciągłą zmianę pogody. W sumie dobra opcja, ale w moim odczuciu trochę dziwnie byłoby móc "sterować" w ten sposób pogodą, która z natury jest nieprzewidywalna.



Skoro zaczęłam od pogody, może przejdę do kolejnej rzeczy, która jest powiązana z wcześniej omawianym tematem. Mówię tu o mgle w DUD. A konkretnie? Cóż, pewnie nie raz widzieliście wszelkie starania graczy na to, by wyeliminować mgłę w Dolinie, ponieważ krajobraz prezentuje się o wiele wyraźniej. Bugi jednak, jak to bugi, wciąż są usuwane. Dlatego użytkownicy pomyśleli, że mógłby pojawić się przycisk, który tą mgłę w DUD by usuwał, zależnie od naszego gustu.

Moje zdanie? Sama nie do końca wiem, co o tym myśleć. Parę razy użyłam tego buga i DUD w takiej okazałości prezentuje się pięknie, ale jakoś nie specjalnie spodobał mi się ten pomysł. Od początku zamysłem twórców była kraina pogrążona w wiecznym mrozie, a klimatu dodaje gęsta mgła. Dlatego myślę, że powinno zostać tak, jak jest.

^Wracając na chwilkę do pogody...
Nie sądzicie, że byłoby z nią podobnie, jak właśnie z mgłą w Dolinie Ukrytych Dinozaurów? Na początku byłaby podjarka ze strony graczy, ale po pewnym czasie pewnie zaczęliby szukać sposobów, by temu zapobiec. A jakie jest Wasze zdanie?



Usuwanie, przyciski... Zatem możemy zacząć omawiać kolejny pomysł graczy, który moim zdaniem jest naprawdę świetny! Mowa tu o ukryciu wszystkich graczy. Jak dla mnie - coś cudownego. Wizja użytkowników jest oczywiście taka, że pojawiłby się przycisk, dzięki któremu znikną nam wszyscy, otaczający nas wokół gracze. No taki szybszy sposób dodawania do ignorowanych, tylko że nie ma żadnego limitu. W końcu, nie widzimy nikogo, nikt nie widzi nas, prawda?
Można by to także trochę udoskonalić, np. zaznaczyć opcję widoczności jedynie osób z klubu, grupy czy znajomych.
Myślę, że opcja naprawdę przydałaby się podczas zdjęć, nagrywania filmów czy chociażby robienia zadań. No bo ile razy mieliśmy świetne ujęcie, ale z tyłu, za nami niespodziewanie wyskoczyła jakaś postać, która zepsuła nam zdjęcie? Albo gdy nie mogliśmy kliknąć na osobę, u której aktualnie robimy zadania, z powodu masy graczy, okupujących daną postać?
Powiem jedno - czekam, aż Star Stable zdecyduje się na coś takiego, abyśmy i na Farmie Steva mogli choć na chwilę postać sami.



Powoli przejdę do rzeczy, które gracze chcieliby poprawić. Zacznę od skoków, gdyż, nie da się ukryć, wymagają one podszlifowania. Oczywiście chodzi tu o postać, ponieważ ma ona naprawdę zły dosiad, zwłaszcza w momencie wybicia się wierzchowca. Zamiast pochylić się do przodu, niemal przy szyi konia już w tym momencie, ta w trakcie wybicia siedzi prostopadle do konia jak gdyby nigdy nic. Dopiero, gdy jest już o góry, widać, jak się pochyla. Jak dla mnie - do poprawy.

Powiązanym ze skokami pomysłem było dostosowanie ich "mocy" do wielkości przeszkody. Czyli im większa przeszkoda, tym mocniejsze wybicie się konia i wyższy skok.
Cóż, nie da się ukryć, że nawet przez najniższe murki nasz koń przeskakuje ze sporym zapasem, ale w końcu animacja skoku została, hm... zaprogramowana (?) na jeden poziom. Przyznać trzeba, że byłoby z tym aż za dużo pracy. W końcu gracze wykorzystują skoki nie tylko do pokonywania przeszkód na torach, ale przeskakują ogrodzenia, skracają sobie drogi, czy wskakują na różne budynki i inne obiekty. Podczas takich prac mogłyby one nie być brane pod uwagę, co uniemożliwiłoby nam wspinaczki na budowle. W każdym razie, to moje wyobrażenie w tym temacie i szczerze nie jestem za tym, by taka opcja pojawiła się kiedykolwiek w grze.



Rzecz, która nurtuje mnie od wielu lat, czyli wodze, strzemiona i popręgi u naszych wierzchowców. Zacznę może od tych pierwszych.
Wodze - zdecydowanie za luźne, nasza postać praktycznie nie powinna mieć dobrego kontaktu z koniem przy tak wiszących lejcach. Dodatkowo, podczas wielu chodów czy skoków wtapiają się one w ciało konia albo latają na wszystkie strony,, co potem dziwnie wygląda na zdjęciach. Może i fajnie wygląda na ujęciach, gdy nasz wierzchowiec się nie rusza, ale na pewno nie podczas jazdy. Moim zdaniem - zdecydowanie do poprawy. Ciekawe, czy doczekam się dnia, aż między łokciem, nadgarstkiem, a pyskiem konia będzie linia prosta, hah.

Strzemiona. Często widać, że nasza postać trzyma nogi nad lub pod nimi, po prostu jej stopy nie mają w nich oparcia, często z nich wylatują. Bardzo chciałabym, by ta wada została poprawiona.

No i popręgi. Jak dla mnie zdecydowanie za cienkie, często leżą w niewłaściwym miejscu. Czy bywają luźne? Szczerze, nie zauważyłam, ale w sumie jest to dosyć prawdopodobne, że od czasu do czasu można zauważyć lekką przerwę miedzy paskiem, a brzuchem naszego konia.



Następna sprawa, o której wspomnieli niektórzy komentatorzy, to poprawa anglezowania w kłusie, a także dodanie kłusa ćwiczebnego. 
Anglezowanie, mówiąc najprościej, to wstawanie i siadanie w siodle podczas kłusa, gdy koń nas "wybija". Choć jest to bardzo rytmiczny chód, to przyznam, że przyglądając się czasem naszej postaci traciłam to poczucie rytmu. Jak przez pewien czas wszystko jest w porządku, tak w jakimś momencie coś się zetnie, nie wiem, jak to określić. Myślę, że mogłoby to zostać w przyszłości lekko poprawione.

Natomiast kłus ćwiczebny? W sumie, nie mam nic przeciwko. Myślę, że w tym chodzie za pomocą przycisku Shift można by było zmieniać rodzaj kłusa z ćwiczebnego na anglezowany. Niby nic wielkiego, ale pomysł wcale nie najgorszy. Choć dla mnie jest obojętne to, czy zostanie kiedyś wprowadzona taka opcja, jestem co do tego neutralnie nastawiona.



Wcześniej wspominałam o skokach. No tak, w końcu w grze mamy zarówno parkury z przeszkodami, jak i naprawdę sporą liczbę torów crossowych. Ale co z ujeżdżeniem
Wielu graczy chciałoby, by w Star Stable pojawiła się właśnie ta konkurencja, a co się z tym wiąże - figury ujeżdżeniowe. Wprawdzie, lipicany już mogą pochwalić się jedną z nich, czyli lewadą. Natomiast kłus odnowionych fryzyjczyków przypomina odrobinkę piaff. Czy to oznacza, że Zespół gry już planuje coś konkretnego, związanego z tą dyscypliną?

Swoją drogą, fajne byłyby takie zawody. Chodzi mi o takie do treningu koni, oczywiście, jak w przypadku wyścigu dla hanowerów, tylko dla niektórych ras. Na dużej hali w ujeżdżalni moglibyśmy raz dziennie wykonać trening dla naszego konia. Mogłyby pokazywać się na ekranie strzałki, gdzie mamy iść, co mamy w tej chwili zrobić. 
Obecnie nie wyobrażam sobie takich "grupowych" zawodów ujeżdżeniowych, ale może Wy macie na to jakąś konkretną wizję?


Od czasu odnowienia stajni macierzystej, w jej środku znajdują się dwie pary drzwi, naprzeciwko siebie. Wchodzimy zawsze przez jedne z nich, natomiast pomieszczenie możemy opuścić i za pomocą przeciwległych. Jednak gracze mają trochę inną wizję na wykorzystanie tych drzwi, mianowicie padok. Padok, na którym pasłyby się wszystkie konie z naszego inwentarza. Te, które obecnie nie mają żadnego boksu. No, bo w końcu wiemy, że są na prywatnym padoku, ale tak naprawdę nie możemy ich zobaczyć. 

Uważam, że taka możliwość byłaby całkiem ciekawa, aczkolwiek zapewne nie wniosłaby niczego większego do gry. Z pewnością byłaby to fajna opcja do robienia zdjęć czy nagrywania, ale co więcej? Co moglibyśmy robić na takim padoku? Może oporządzić konie? Póki co nie mam na to większej wizji, ale może Wam rodzi się w głowie jakiś pomysł?


Kolejna rzecz, o której gracze mówią od dawna, czyli kantary, derki i uwiązy. Jak dla mnie, trochę niepotrzebne. No, może jedynie derki byłyby fajnym elementem dla koni w naszych stajniach, ale czy naprawdę byśmy z tego korzystali? Zapewne kolejna rzecz, która przez pierwszy tydzień wywołałaby podjarkę u części graczy, a potem odeszłaby w zapomnienie. Moim zdaniem, nic specjalnego.


Czas na pomysł, który bardzo mi się spodobał. Padła propozycja opcji, dzięki której moglibyśmy oporządzić konia w dowolnym miejscu. Ale! Możliwość ta byłaby dostępna jedynie dla osób, które zakupiły opcję prowadzenia konia. Moim zdaniem naprawdę świetny pomysł. W końcu nie musielibyśmy szukać najbliższej stajni, by zaopiekować się koniem, tylko w dowolnym miejscu przywiązać wierzchowca i zrobić swoje.


Kolejna, ciekawa propozycja, mianowicie sklep, w którym moglibyśmy odkupić rzeczy z zadań. W sumie fajne rozwiązanie dla graczy, którzy posprzedawali takie ubrania, gdyż im się nie podobały, a potem tego żałują. Ja akurat takich problemów nie mam, ponieważ nigdy nie sprzedaję ubrań czy sprzętu z misji, zawsze kiedyś się przydadzą!

Myślę, że taki sklep mógłby znajdować się w jednym miejscu, np. w Miasteczku Srebrnej Polany. Rzeczy z misji oczywiście mogłyby być nieco droższe, ale grunt, że można by je odzyskać!


I ostatnia rzecz, jaką chciałabym dziś omówić. W tej chwili mam na myśli zmianę wyglądu naszej postaci. Ale chwila, przecież jest dostępna taka opcja, nieprawdaż? Jednak nie chodzi mi tu o taką zmianę, a o poprawienie modelu, całokształtu. Od jakiegoś czasu, przy wykonywaniu zadań widzimy, jak tamtejsze postacie fabularne mają bogate animacje i mimikę twarzy. Mruganie, poruszanie ustami... Chętnie dodałabym to i do naszej osoby, wzbogaciła trochę te animacje. I w sumie głównie o to mi chodzi, gdyż nie widzę większych wad u naszego pikselka. Chyba, że Wy macie coś, czego nie lubicie u postaci?


Tym właśnie kończę ten dość długi post. Oczywiście pomysłów na rozwój gry było więcej, sama mam kilka w głowie, lecz postanowiłam wybrać tylko niektóre z tych, które miałam okazje poczytać.
Dajcie znać, który z nich najbardziej się Wam podobał, a który nie przypadł Wam do gustu. Chętnie wysłucham też Waszych odpowiedzi na niektóre powyższe pytania!

Swoją drogą, jakie jeszcze macie pomysły związane z tematem dzisiejszego posta?

Ściskam, miłego dnia! 💛

3 komentarze:

  1. Z tą postacią to fajnie by było gdyby tak dodać jeszcze ,,pogrubianie'' i ,,Wyszczuplanie'' naszej postaci. :)

    No bo czasem chce się czymś wyróżniać od innych graczy. :)

    Fajnie by było też gdyby dało się myć naszego konia. :) W końcu w naszej stajni macierzystej jest myjnia! XD

    Super post! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś czuję, że i myjka się pojawi za jakiś czas. Skoro już została dodana do gry, prawdopodobnie w przyszłości jakoś będziemy mogli jej używać.

      Usuń
  2. Genialny post! Serio mówię, pomysły niesamowite - na niektóre nawet bym nie wpadła. Sklep z rzeczami z zadań - cudo, ale najbardziej chciałabym odkupić swoje ubranie bobka z pomarańczową koszuleczką i cały sprzęt, bo niestety wyrzuciłam je z powodu braku miejsca w inwentarzu ;(

    A o odnowieniu postaci myślałam i myślałam. Na nowszym filmiku przedstawiającym całą historię Jorvik Lisa ma naprawdę piękną twarz i chciałabym, aby taką twarzą obdarzona była także nasza postać *^* A do całej sylwetki nic nie mam.

    Kłus ćwiczebny - też bym taki chciała, ale jak myślę o tym, jak by to miało wyglądać... o nie. Jakby zwalili to dziwnym "przyklejeniem" postaci do siodła lub okropnym podskakiwaniem, to bym się załamała.

    A wodze - denerwuje mnie wtapianie się w szyję, ale nie przeszkadza mi ten luz - zgaduję, że wodza na kontakcie byłaby już w ogóle zatopiona w szyi. Uznajmy zatem, że nasza postać jest znakomitym jeźdźcem i prowadzi konia na samych łydeczkach ;)

    Wybacz mi rozpisanie się.

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się post? Masz jakieś rady, sugestie, pytania? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, będzie mi naprawdę bardzo miło i z pewnością przeczytam każde Twoje słowo! Jednak przed tym pamiętaj o kilku zasadach:
► Nie używaj wulgaryzmów, nie obrażaj innych komentujących.
► Staraj się używać poprawnej polszczyzny, pamiętaj o ortografii oraz interpunkcji.
► Swoją opinię postaraj się umieścić w jednym, maksymalnie dwóch komentarzach, by nie robić spamu.
► Nie rozsyłaj łańcuszków, linków do fałszywych bądź niebezpiecznych stron.

UWAGA: Jeśli zobaczysz gdzieś link do stron mówiących o hackach do gry, pod żadnym pozorem NIE KLIKAJ w niego. Takie komentarze są przeze mnie usuwane, gdy tylko je widzę.