10 czerwca 2017

Odnowiona kamera

Witam!

Jako, iż jakiś czas nie było mnie na SSO, ominęło mnie sporo nowości. Choć już zapewne o wszystkim wiecie, to na kilka spraw chcę poświęcić osobne posty, by spokojnie wyrazić o nich opinię. Dziś, na pierwszy rzut, idzie właśnie nowa kamera!

Gdy została ona dodana w zeszłym tygodniu, spotkała się z dużą falą hejtu ze strony graczy, bo "po co naprawiać coś, co już jest dobre?". Może to i prawda, ale ja muszę przyznać, że nowy widok wcale nie jest taki zły!
Zacznę od wypisania zalet tejże kamery. Moim zdaniem, daje ona duże możliwości do robienia zdjęć. Niektórzy mówią, że właśnie zostało to utrudnione. No, być może w niektórych kwestiach tak, ale poza tym można uzyskać teraz wiele nowych, ciekawych ujęć, na które dawniej nie było możliwości. Poza tym częściej patrzymy na Jorvik z innej perspektywy.
Plusem jest również, hm... "stabilność" kamery. Przeważnie, gdy na drodze pojawiały się wyboje i tego typu malutkie podwyższenia podłoża, mój koń dziko skakał po całym ekranie, a w rezultacie zatrzymywał się. Teraz, mimo wybojów, obraz jest bardzo płynny i stabilny. Także skoki zasłużyły u mnie na pochwałę, ponieważ nie wybijają za bardzo w powietrze.
Mam jeszcze jedną zaletę, która u mnie wystąpiła. Otóż, po tamtejszej aktualizacji zdecydowanie poprawiła mi się jakość gry. Nie mam już lagów przy włączonym cieniowaniu i najwyższej grafice, gra mi się o wiele lepiej! Jednak wiem, że niektórzy mają ogromne problemy z SSO, przez co nie mogą grać. 

A jakie są wady? Czasem kamera denerwuje mnie podczas robienia wyścigów czy udziału w cs, gdy, przejeżdżając koło jakiejś przeszkody, ustawia mi się w taki sposób, że nic nie widzę. Minusem jest także nowy ogólny widok na pikselowy świat. Zapewne, gdy pierwszy raz zalogowaliście się do gry po tej aktualizacji, zaskoczył Was fakt, że koń wydaje się taki mały i oddalony, a widzicie większą perspektywę nieba. To nieraz utrudnia robienie zdjęć, tym bardziej, że w wielu przypadkach nie widzimy całego naszego wierzchowca. Niebo, ogólnie przestrzeń nad postacią i koniem przeważa, jeśli chodzi o obraz gry.




Ale chwila! To jeszcze nie koniec możliwości nowej kamery! Od teraz możemy robić własne tła bez używania jakichkolwiek bugów. Aby to zrobić, należy najlepiej zejść z konia (jednak z nim również się udaje), podejść do jakiejś przeszkody, drzewa, kamienia; wszystko jedno, a następnie obrócić kamerę tak, jakbyśmy chcieli zobaczyć swoją twarz. Potem pozostaje tylko ustawienie jej w taki sposób, by nie było widać nakrycia głowy postaci. W tym celu można użyć klawisza "W" lub strzałki, by postać ruszyła. Wtedy lekko się pochyli.




A jakie jest Wasze zdanie na temat nowej kamery? Jakie widzicie w niej plusy, a jakie minusy?

2 komentarze:

Spodobał Ci się post? Masz jakieś rady, sugestie, pytania? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, będzie mi naprawdę bardzo miło i z pewnością przeczytam każde Twoje słowo! Jednak przed tym pamiętaj o kilku zasadach:
► Nie używaj wulgaryzmów, nie obrażaj innych komentujących.
► Staraj się używać poprawnej polszczyzny, pamiętaj o ortografii oraz interpunkcji.
► Swoją opinię postaraj się umieścić w jednym, maksymalnie dwóch komentarzach, by nie robić spamu.
► Nie rozsyłaj łańcuszków, linków do fałszywych bądź niebezpiecznych stron.

UWAGA: Jeśli zobaczysz gdzieś link do stron mówiących o hackach do gry, pod żadnym pozorem NIE KLIKAJ w niego. Takie komentarze są przeze mnie usuwane, gdy tylko je widzę.