4 lipca 2017

Szukanie gwiazdek - czy można to jakoś udoskonalić?

Witam!

Na wstępie chcę przeprosić Was za brak postów przez ponad tydzień. Cóż, wakacje, wypoczynek, jednak tego czasu przed komputerem spędzam mniej. Mimo to może ten blog nie umrze w ciągu tego lata? 😝

I jeszcze tak krótko: chyba zauważyliście nowy nagłówek, czyż nie? Od jakiegoś czasu mam ochotę coś zmienić na tym blogu, mówię zarówno o wyglądzie, jak i o jego funkcji. Zaczęłam od nagłówka, teraz tego typu będą widniały na tej stronie, w zależności od pory roku. Jestem z niego zadowolona, jak na moje umiejętności wyszedł całkiem znośnie. xD
No dobrze, ale nie przedłużajmy już i przejdźmy do tematu posta!


Gwiazdki w grze są praktycznie od zawsze. Już na samym początku naszej przygody w Star Stable, podczas pewnych zadań, możemy natknąć się na naszą pierwszą, znalezioną gwiazdę w Kopalni Damaszek. W moim przypadku właśnie tak było. Oczywiście byłam zaskoczona; czy ta gwiazda jest widoczna tylko dla mnie w tym miejscu? Czy wpłynie ona na moją dalszą grę? Dostanę prezent? Po kliknięciu pojawił się napis "You found a Star!". Ale do czego to właściwie miało mi się przydać?

Dopiero z czasem dowiedziałam się, że szukanie gwiazdek w różnych zakątkach Jorvik jest jedynie rozrywką, która ma nam umilić czas. Zapewne każdy z nas dąży do tego, by w jego karcie postaci widoczna była informacja o znalezieniu wszystkich, obecnie dostępnych złotych gwiazdek, prawda? Ale w sumie, po co nam to?

Nie zrozumcie mnie źle, nie mam na celu wypisywania negatywnych uwag odnośnie gwiazdek. Sama uważam, że to dobre rozwiązania dla graczy, którzy zwyczajnie nudzą się w grze, a także przyjemna niespodzianka, gdy dopiero odkrywamy nowe tereny. Ale powiedzmy sobie szczerze; na pewno niejeden z nas chciałby otrzymywać coś w zamian za gwiazdy. I niekoniecznie mówię tu o prezentach, jakie dostajemy podczas polowania na duchy czy złote jajka. Myślałam o tym niedawno i zastanawiałam się, jak można by wykorzystać gwiazdki? 

Niestety w tej kwestii moja wyobraźnia była znacznie ograniczona. Nie wpadłam w sumie na nic konkretnego, ale przedstawię ten mój mały pomysł.
Pomyślałam o mini-zadaniach, a może wyzwaniach? Gdy znajdziemy gwiazdę, wyświetlałby się komunikat o niewielkim, prostym zadaniu, jakie musielibyśmy wykonać, by ją otrzymać. Byłoby to wyzwanie typu "znajdź miejsce...", "zawrzyj znajomość z graczem", czy "odwiedź osobę/znajdź osobę..." (dotyczy postaci fabularnych). Ale i to ma swoje wady. Starsi gracze, którzy już znaleźli gwiazdy, nie mogliby wykonać żadnego z tych zadań, aż do pojawienia się kolejnych. Dla niektórych powód do smutku, dla innych do radości.
A może coś innego? Mianowicie kolekcjonowanie gwiazdek? Co Wy na to, żeby za określoną liczbę znalezionych gwiazdek (np. 20, 50, 80, 100...) mieć dostęp do specjalnego sklepu, gdzie znajdowałyby się przedmioty z motywem gwiazd? Za kolejną określoną liczbę znalezionych gwiazdek odblokowywałaby się kolejna rzecz ze sklepu. Mogłoby być to dostępne za normalne ceny, lub, tak jak w sklepie dla graczy z członkostwem LifeTime, za 0 SC. Wraz z dodaniem kolejnych gwiazd do gry, pojawiałby się kolejny próg wymaganej ich liczby, a także kolejny przedmiot. Mogłoby to stworzyć cały komplet dla jeźdźca, jak i konia. Co Wy na to?

W sumie post powinnam już zakończyć, jednak chciałabym jeszcze dopowiedzieć kilka zdań na temat gwiazd. Jeszcze do niedawna były one po prostu umieszczone w różnych zakątkach Jorvik, o tak, ni z gruchy, ni z pietruchy (wybaczcie, musiałam). Gdy pojawiło się PPK oraz Miasto Jorvik zdziwiłam się, że gwiazdek nie ma. Dopiero dosyć niedawno w tych miejscach one zagościły. Ale co poza tym? Nie dość, że mogliśmy znów zacząć szukać gwiazdek, to i przy niektórych pojawiły się mini-zadania, które należy wykonać. W sumie teraz zorientowałam się, że mój pierwszy pomysł dotyczący gwiazdek w pewnym stopniu został zrealizowany! Ciekawe jest też to, że nie wszystkie z nich od razu widać, że należy kliknąć w dany przedmiot, lub... zasięgnąć pomocy przyjaciół! No, mam nadzieję, że następne gwiazdki również będą wymagały od nas większego wysiłku!

I na koniec małe zapytanie: w jaki sposób szukacie gwiazdek? Korzystacie z blogów/filmów na Youtube, czy wolicie sami zająć się "polowaniem", by dostarczyć sobie więcej rozrywki? Ja przyznam, że czasem zdarzy mi się zasięgnąć pomocy z filmów, jednak momenty, gdy sama trafię na gwiazdkę, sprawiają mi o wiele więcej radości!
Napiszcie jeszcze, ile obecnie gwiazdek posiadacie, o ile pamiętacie oczywiście! Mi została tylko jedna do odnalezienia, za którą zabiorę się tuż po zalogowaniu do gry!

A teraz do zobaczenia! 💚 

2 komentarze:

Spodobał Ci się post? Masz jakieś rady, sugestie, pytania? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, będzie mi naprawdę bardzo miło i z pewnością przeczytam każde Twoje słowo! Jednak przed tym pamiętaj o kilku zasadach:
► Nie używaj wulgaryzmów, nie obrażaj innych komentujących.
► Staraj się używać poprawnej polszczyzny, pamiętaj o ortografii oraz interpunkcji.
► Swoją opinię postaraj się umieścić w jednym, maksymalnie dwóch komentarzach, by nie robić spamu.
► Nie rozsyłaj łańcuszków, linków do fałszywych bądź niebezpiecznych stron.

UWAGA: Jeśli zobaczysz gdzieś link do stron mówiących o hackach do gry, pod żadnym pozorem NIE KLIKAJ w niego. Takie komentarze są przeze mnie usuwane, gdy tylko je widzę.